اقتصادی

ترکیه فروش اوراق قرضه خود به امارات را بررسی می‌کند

ترکیه در حال بررسی فروش نخستین دسته اوراق قرضه خود در صندوق هلدینگ ابوظبی تا پایان سال جاری است.

میدل ایست نیوز: این اقدام نقطه عطفی برای سیاستگذاران ترکیه است که به دنبال بازگشت سرمایه های خارجی پس از سال ها بی اعتمادی هستند.

به گزارش «الشرق-بلومبرگ» طبق اظهارات محمد شمشک، وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه در مصاحبه روز پنجشنبه اش با بلومبرگ، احتمالا دولت ترکیه این اوراق را 10 ساله و به صورت پراکنده به هلدینگ ابوظبی (ADQ) که متعلق به ابوظبی است، ارائه خواهد کرد.

این قرارداد احتمالی سرآغازی خواهد بود که می تواند بزرگترین ورود سرمایه از کشورهای نفتی شورای همکاری به اقتصاد یک تریلیون دلاری ترکیه را رقم بزند.

پس از تغییرات سیاسی در دوره محمد شمشک (ژوئن گذشته) عربستان و امارات علاقه خود به سرمایه گذاری در ترکیه را ابراز کردند. در آن زمان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روابط آنکارا با کشورهای دارای نفوذ منطقه را تقویت کرد و تلاش هایی برای ارتباط با تولید کنندگان نفت انجام داد.

وزیر خزانه داری ترکیه درباره درآمدهای احتمالی فروش اوراق قرضه گفت: مجبور نیستیم فورا آن را هزینه کنیم، ممکن است تا پایان سال جاری تا حدی از این فرصت استفاده کنیم.

مبالغی که ترکیه از هلدینگ ابوظبی به دست خواهد آورد، برای تامین مالی بازسازی استان های جنوب شرقی که از زلزله ابتدای سال جاری آسیب دیدند، استفاده خواهد شد.

گفتنی است هلدینگ ابوظبی که اموالش به 160 میلیارد دلار می رسد تا این لحظه اظهار نظر درباره این قرارداد خودداری کرده است.

منبع
الشرق-بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا