اقتصادی

مذاکرات ترکیه و روسیه درباره راه‌اندازی مرکز جهانی گاز طبیعی

وزیر انرژی ترکیه در دیدار معاون نخست وزیر روسیه همکاری‌ها در حوزه انرژی از جمله مرکز گاز طبیعی را که قرار است در ترکیه راه‌اندازی شود بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «آلب ارسلان بیرقدار» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در دیدار با «الکساندر نوواک» معاون نخست‌وزیر روسیه مسائل مربوط به همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بررسی کرد.

به گزارش «آناتولی»، نوواک در دفتر خود در آنکارا میزبان نوواک بود که برای مشارکت در نشست دوره‌ای کمیته اقتصادی ترکیه و روسیه عازم آنکارا شده است.

در این دیدار همکاری‌های دو کشور در عرصه انرژی به خصوص نیروگاه هسته‌ای «آق قویو» و مرکز گاز طبیعی که قرار است در ترکیه راه‌اندازی شود بررسی شد.

در ماه اکتبر سال گذشته، رجب طیب اردوغان خبر داد که به وزارت انرژی ترکیه دستور داده که برای تأسیس مرکز جهانی گاز طبیعی در این کشور تلاش کند.

او گفت که تأسیس این مرکز در راستای پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای انتقال گاز روسیه به ترکیه و صادرات آن از ترکیه به اروپاست.

وی افزود که دستورات لازم را به وزارت انرژی ترکیه داده و پوتین نیز مدیر اجرایی شرکت گازپروم را مسئول این پروژه کرده و تأکید کرد که ترکیه همه اقدامات لازم امنیتی در این باره را انجام خواهد داد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا