اقتصادیخبر اولسیاسی

السودانی: در پی برقراری شبکه روابط اقتصادی با کشورهای جهان هستیم

نخست وزیر عراق در کنفرانسی درباره طرح پنج ساله توسعه ملی عراق تأکید کرد که عراق به سمت برقراری شبکه ای از روابط اقتصادی با کشورهای جهان تلاش می کند.

میدل ایست نیوز: نخستین کنفرانس طرح پنج ساله توسعه ملی در عراق صبح امروز با حضور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برگزار شد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، السودانی در این کنفرانس بر اهتمام دولت به طرح ها و پروژه های استراتژیک در راستای چشم انداز توسعه پایدار 2030 تاکید کرد و خواستار مشارکت موثر در ایجاد طرح ملی پنج ساله برای توسعه عراق متناسب با نیاز کشور به توسعه حقیقی مبتنی بر پایه های درست شد.

نخست وزیر عراق اشاره کرد که حجم چالش ها نیازمند طرح هایی متکامل با هدف تحقق نهضت جامع در میان مدت و بلند مدت است.

السودانی گفت که باید بهترین شرایط برای تحقق اهداف طرح پنج ساله از سوی طرف های مرتبط از جمله در استان ها فراهم شود.

وی گفت که وقت آن رسیده طرح توسعه جدید، دارای ابعاد اقتصادی مبتنی بر فلسفه تنوع اقتصادی باشد.

نخست وزیر عراق با اشاره به اضافه کردن بندی ویژه در بودجه برای حمایت از بخش خصوصی، گفت که با جدیت برای حمایت از بخش خصوصی و تکمیل پروژه تشکیل شورایی برای توسعه آن تلاش می کنیم.

السودانی بیان کرد که به سمت ایجاد شبکه ای از روابط اقتصادی میان عراق و کشورهای جهان مبتنی بر اساس منافع متقابل در حرکت هستیم.

السودانی با اشاره به اتوماتیک سازی کارها در گذرگاه های مرزی و حرکت به سوی استفاده از پرداخت الکترونیک در همه معاملات بازار و تجارت، گفت که طرح توسعه پنج ساله باید شامل تحول دیجیتال از طریق استفاده از سیستم های الکترونیک در همه مراحل زندگی شود.

وی از تصمیم دولت عراق برای سرشماری در سال 2024 و دستور دولت برای تامین همه نیازهای مالی و لجستیکی آن خبر داد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا