اقتصادی

سرمایه گذاری بیش از یک تریلیون دلاری عربستان در بخش املاک و مستغلات

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی و شرکت های وابسته آن در نظر دارند که در ده سال آینده در پروژه های املاک و مستغلات کشور بیش از یک تریلیون دلار سرمایه گذاری کنند.

میدل ایست نیوز: صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی و شرکت های وابسته آن در نظر دارند که در ده سال آینده در پروژه های املاک و مستغلات کشور بیش از یک تریلیون دلار سرمایه گذاری کنند.

به گزارش «بلومبرگ» شامگاه شنبه (25 نوامبر)، احمد الشنقیطی رئیس برنامه ریزی توسعه ملی در بخش املاک و مستغلات و زیرساخت های صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان تاکید کرد که پروژه «داون تاون» یکی از مهم ترین پروژه های صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان است که هدف این پروژه بزرگ، توسعه 10 میلیون متر مربع در 12 شهر عربستان سعودی در بخش املاک و مستغلات است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در اکتبر گذشته شرکت «داون تاون عربستان» را برای ایجاد و توسعه مراکز شهری و اماکن متعدد در سراسر کشور راه اندازی کرد.

این شرکت جدید متعلق به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان است و پروژه های آن در 12 شهر کشور از جمله مدینه منوره، الخبر، الاحساء، بریده، نجران، جیزان، حائل، الباحه، عرعر، طائف، دومه الجندل و تبوک اجرا می شود.

هدف پروژه «داون تاون» در شهر «عرعر» عربستان، ایجاد واحدهای مسکونی، هتل، اماکن تفریحی و مراکز خرید است.

الشنقیطی افزود که صندوق ملی عربستان قصد دارد از آغاز سال 2025 برای ایجاد فرصت های داخلی صنعتی، 60 درصد از تولیدات داخلی را در پروژه های املاک و مستغلات عربستان به کار گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا