سیاسی

مصر: به رسمیت شناختن «کشور مستقل فلسطین» در سطح جهانی در حال بررسی است

مقام دولتی مصر گفت که پیشنهاد رئیس جمهور این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین در پایتخت های مهم جهان در حال بررسی است.

میدل ایست نیوز: ضیاء رشوان، رئیس اداره کل اطلاعات ریاست جمهوری مصر گفت که پیشنهاد عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی جهان، در کشورهای مهمی در حال بررسی است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» رشوان در مصاحبه با شبکه صدی البلد گفت که پیشنهاد السیسی ملغی کننده راه حل دو کشوری نیست.

وی توضیح داد که این پیشنهاد در بسیاری از مراکز تصمیم گیری جهان در حال بررسی است و روزهای پیش رو شاهد تحولاتی مهم از سوی مصر در توسعه این ایده و اجرایی شدن آن از سوی جهان است.

این مسئول مصری ضمن تکذیب برگزاری کنفرانسی برای اعلام تشکیل کشور فلسطین، گفت: ابتدا کشور فلسطین به رسمیت شناخته می شود سپس کنفرانسی برای رایزنی پیرامون مسائل باقی مانده و موضوعات راه حل نهایی در اسلو برگزار خواهد شد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، روز جمعه گفت که تدارکات برای برپایی کشور مستقل فلسطین «حتی به صورت خلع سلاح شده» جریان دارد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیران اسپانیا و بلژیک افزود که آنچه انتظار می رود، برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن به پایتختی قدس شرقی در کنار کشور اسرائیل است.

السیسی افزود که ما آماده هستیم تا کشور فلسطین خلع سلاح باشد و نیروهای ناتو یا سازمان ملل یا نیروهای عربی یا امریکایی برای تحقق امنیت هر دو کشور فلسطین و اسرائیل حضور داشته باشند.

رئیس جمهور مصر اشاره کرد که احیای روند راه حل دو کشور شاید مورد نظر نباشد چرا که طی سال های گذشته به تعویق افتاده بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا