سیاسی

شلیک موشک بالستیک به سمت ناوگروه امریکایی در نزدیکی خلیج عدن

نیروی دریایی امریکا اعلام کرد که مهاجمان به نفتکشی را که با پرچم لیبریا از آب های نزدیک بندر عدن در یمن عبور می‌کرد بازداشت کرده‌ است.

میدل ایست نیوز: نیروی دریایی امریکا اعلام کرد که مهاجمان به نفتکشی را که با پرچم لیبریا از آب های نزدیک بندر عدن در یمن عبور می‌کرد بازداشت کرده‌ است.

به گزارش «الحره» بعد از ظهر یکشنبه اعلام شد که افراد مسلح با رساندن خود به عرشه نفتکش «سنترال پارک» متعلق به شرکت بریتانیایی- اسرائیلی «زودیاک» قصد توقیف آن‌را داشته اند.

بر اساس بیانیه فرماندهی مرکزی امریکا در منطقه، متعاقب این حادثه ناوشکن آمریکایی «یو اس اس میسن» به همراه نیروهای ائتلاف، به این شناور نزدیک شده و خواستار آزادی نفتکش و خروج مهاجمان می‌شوند.

در ادامه این بیانیه‌ آمده که پنج فرد مسلح با خروج از نفتکش، قصد داشته‌اند که با قایقی کوچک فرار کنند اما بدست خدمه ناو «میسن» بازداشت می‌شوند.

فرماندهی مرکزی امریکا بدون اشاره به هویت بازداشت‌شدگان، تأیید کرده که بدنبال این درگیری، دو موشک بالیستیک شلیک‌شده از سوی حوثی‌های یمن، در فاصله کمتر از ۲۰ کیلومتری این ناوگروه فرود آمده اند اما منجر به هیچ گونه آسیبی نشده اند.

شرکت کشتیرانی زودیاک هم ضمن تشکر از نیروهای آمریکا و ائتلاف بدلیل واکنش سریع و نجات این شناور حامل اسید سولفوریک،‌ تأیید کرد که همه ۲۲ خدمه کشتی، شامل شهروندان بلغارستان،‌ گرجستان،‌ هند،‌ روسیه،‌ ترکیه،‌ فیلیپین و ویتنام،‌ سالم هستند و کشتی هم‌اکنون به مسیر خود ادامه می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا