سیاسی

بایگانی 10 میلیون سند جنایت داعش توسط سازمان ملل

تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش از بایگانی کردن بیش از 10 میلیون سند ویژه جنایات این گروه تروریستی خبر داد.

میدل ایست نیوز: تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش (یونیتاد) از بایگانی کردن بیش از 10 میلیون سند ویژه جنایات داعش تاکنون خبر داد.

کریستیان ریچر، رئیس این تیم در مصاحبه با روزنامه عراقی «الصباح» گفت: در حال حاضر تلاش گسترده ای از سوی یونیتاد برای حمایت از عملیات بیرون آوردن بقایای قربانیان داعش از گورهای دسته جمعی و دیجیتالی شدن پرونده ها در محاکم و مراجع قضایی جریان دارد/

وی گفت که تاکنون 10 میلیون سند از بقایای به جا مانده از این سازمان تروریستی که حاوی شواهد فراوانی از جنایات آن ها و میزان زیادی اطلاعات از اعضای داعش، جمعیت آنان، حقوقشان، دستورات ابلاغی به آنان و نحوه برخورد با اسیران است ثبت و بایگانی شده و افزود این آمار نهایی تعداد این اسناد نیست.

وی توضیح داد که از جمله تلاش های تیم یونیتاد، ظرفیت سازی و ارائه آموزش و تجارب به قضات بوده و همچنین ارتباطاتی در سطح آکادمیک با نهادهای آموزشی و به ویژه نهادهای آموزش عالی برای ارائه پشتیبانی و بررسی راه های همکاری وجود دارد.

رئیس یونیتاد افزود که این تیم با 20 کشور جهان به منظور پشتیبانی از تحقیقات علیه اعضای داعش که احتمال مشارکت در جنایات بین المللی انجام شده در عراق را دارند، رایزنی و همکاری می کند.

ریچر ادامه داد: تحقیقات در خصوص جنایات پیچیده انجام شده از سوی سازمان تروریستی داعش به سال ها زمان نیاز دارد؛ جمعیت تیم تحقیق خیلی زیاد نیست اما کارکشته و باتجربه اند و کارشناسان زیادی در زمینه تحقیق فعالیت می کنند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا