خبر اولسیاسی

نخست وزیر اردن: مصونیت اسرائیل در حال زوال است

نخست وزیر اردن گفت مصونیتی که اسرائیل از جانب برخی کشورها از آن برخوردار است به تدریج از بین می رود و تأکید کرد که کشورش در این مسیر تلاش می کند.

میدل ایست نیوز: بشر الخصاونه نخست وزیر اردن شامگاه یکشنبه (26 نوامبر) گفت مصونیتی که اسرائیل از جانب برخی کشورها از آن برخوردار است به تدریج از بین می رود و تاکید کرد که کشورش در این مسیر تلاش می کند.

به گزارش «الجزیره» الخصاونه در گفت و گویی تلویزیونی از مواضع مصر برای مخالفت با کوچ فلسطینیان از نوار غزه  حمایت کرد.

وی افزود که مصر و اردن کوچ فلسطینی ها را نقض اساسی معاهده صلح می دانند و این موضوع تهدیدی جدی برای امنیت ملی اردن است.

نخست وزیر اردن بیان کرد که تلاش های سیاسی اردن در تغییر نگرش مردمان کشورهای غربی درباره اتفاقات در غزه نقش زیادی داشته است.

الخصاونه درباره کرانه باختری گفت که خط قرمز هایی از جمله خشونت علیه شهرک نشینان و هرگونه تلاش برای تغییر  رویه درباره مقدسات بیت المقدس وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال همکاری با جنبش مقاومت فلسطین (حماس) پاسخ داد که حکومت مشروع در فلسطین «سازمان آزادی بخش» است که نماینده قانونی ملت فلسطین دانسته می شود.

وی درباره توافق نامه گاز با اسرائیل گفت که این مساله بین دو شرکت است و تا کنون درباره قطع این همکاری صحبتی نشده و تاکید کرد که در صورت قطع واردات گاز اسرائیل به اردن، می توانند برای جایگزین کردن اسرائیل،با دیگر مجموعه ها همکاری کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا