خبر اولسیاسی

آزاد شدن کشتی «مرتبط با اسرائیل» در خلیج عدن

دو مقام نظامی امریکایی خبر دادند که نیروی دریایی امریکا به درخواست کمک از جانب کشتی «سنترال پارک» در خلیج عدن پاسخ داده و اطمینان یافته که این کشتی آزاد شده است.

میدل ایست نیوز: دو مقام نظامی امریکایی خبر دادند که نیروی دریایی امریکا به درخواست کمک از جانب کشتی «سنترال پارک» در خلیج عدن پاسخ داده و اطمینان یافته که این کشتی آزاد شده است.

به گزارش «الجزیره» یکی از این مقامات امریکایی که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرده که کشتی ماسون، وابسته به نیروی دریایی امریکا، برای تضمین امنیت و سلامت کشتی کمک کرده است.

همچنین، شرکت «زودیا مری‌تایم» بامداد دوشنبه خبر داد این کشتی که اسید فسفریک حمل می‌کند به همراه ۲۲ خدمه بلغارستانی، گرجستانی، هندی، فیلیپینی، روسی، ترکیه‌ای و ویتنامی آن آزاد شده و سالم هستند.

این شرکت گفت: «مایلیم از نیروهای ائتلاف که به سرعت واکنش نشان دادند، از دارایی‌های ما در منطقه حفاظت کردند و باعث اجرای قوانیی بین‌المللی دریایی شدند، تشکر کنیم.»

بیانیه این شرکت اما هیچ توضیحی درباره چگونگی آزاد شدن نفتکش «سنترال پارک» و هویت مهاجمان نمی‌دهد.
یک منبع امنیتی آمریکایی روز شنبه گفته بود «کشتی اسرائیلی» دیگری متعلق به عیدان عوفر روز جمعه سوم آذر در اقیانوس هند ظاهراً توسط یک پهپاد ایرانی از مدل «شاهد ۱۳۶» مورد حمله قرار گرفته است.

پیش از آن یک مقام نظامی امریکا تائید کرد که یک نفت‌کش متعلق به شرکتی مرتبط با اسرائیل روز یکشنبه در خلیج عدن توقیف شده است.

این مقام امریکایی اظهار داشت: «به نظر می‌رسد که تعداد نامشخصی از افراد مسلح و ناشناس کنترل شناور سنترال پارک در خلیج عدن را در دست گرفتند.»

او افزود که «نیروهای ایالات متحده و ائتلاف» در نزدیکی این نفت‌کش هستند و اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارند.

سخنان این مقام امریکایی هم‌راستا با اطلاعات منتشرشده از سوی «آمبری» شرکت فعال در عرصه امنیت دریانوردی است. این شرکت پیش از این از توقف یک کشتی مرتبط با اسرائیل در نزدیکی ساحل یمن خبر داده بود.

به گفته این شرکت کشتی مورد نظر پیش از این از سوی نیروهای انصارالله یمن تهدید شده بود. «سنترال پارک» متعلق به شرکتی مستقر در بریتانیا و مرتبط با اسرائیل است.

پنتاگون نیز بدون اشاره به جزییات آزاد شدن نفتکش «سنرتال پارک» و اتفاقات احتمالی که برای مهاجمان می‌تواند افتاده باشد، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این کشتی «اکنون در امان است».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا