سیاسی

الاعرجی: سیاست دولت عراق مبتنی بر منافع مشترک است

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که سیاست دولت بغداد مبتنی بر منافع مشترک و احترام به حاکمیت میان کشورها است.

میدل ایست نیوز: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق روز دوشنبه از کتی بونکا، سفیر کانادا در بغداد، استقبال کرد.

به گزارش «الفرات نیوز» در این دیدار روابط میان عراق و کانادا و راه های توسعه آن در راستای منافع دو کشور و دو ملت بررسی شد.

در بیانیه دفتر مشاور امنیت ملی عراق آمده است: دو طرف در این دیدار پرونده اردوگاه الهول و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

الاعرجی تاکید کرد که سیاست دولت محمد شیاع السودانی (نخست وزیر عراق) مبتنی بر منافع مشترک و احترام به حاکمیت میان کشورها است.

وی همچنین بر اهمیت تلاش جامعه جهانی برای دستیابی به آتش بس دائمی در نوار غزه و اعطای حق تعیین سرنوشت به فلسطینیان تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی خاطرنشان کرد: حوادث غزه بر منطقه سایه افکنده و منطقه نیازمند صلحی پایدار و جامع و نیز به رسمیت شناختن حقوق فلسطینان است.

وی ادامه داد: دولت السودانی به دنبال حفظ امنیت سفارتخانه ها است و از طریق ارتباط با سران کشورها برای توقف جنگ در غزه تلاش می کند.

الاعرجی درباره اردوگاه الهول نیز تاکید کرد که این اردوگاه تبدیل به مدرسه ای برای فارغ التحصیلی داعش شده و باید این پرونده بسته شده و منابع مالی و تبلیغاتی آن نیز خشک شود.

سفیر کانادا نیز تاکید کرد که کشورش از ایده بسته شدن پرونده اردوگاه الهول و عدم اجازه به تبدیل شدن این اردوگاه به مدرسه ای برای تروریسم حمایت می کند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا