سیاسی

آمادگی مسکو برای تقویت عادی سازی روابط میان دمشق و آنکارا

سفیر روسیه در آنکارا اعلام کرد که مسکو آماده انجام تمامی تلاش های ممکن برای تقویت عادی سازی روابط میان ترکیه و سوریه است.

میدل ایست نیوز: الکسی ارخوف، سفیر روسیه در ترکیه روز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه «دیلی صباح» ترکیه گفت: همچنان آماده صرف تمامی تلاش های ممکن برای تقویت عادی سازی روابط میان ترکیه و سوریه هستیم و بدین سبب فرمول چهارجانبه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران را ایجاد کردیم.

به گزارش «اسپوتنیک» وی افزود: ما در چارچوب این فرمول تلاش کردیم. ممکن است برخی اختلافات وجود داشته باشد اما این اقدام به نفع دو ملت (ترکیه و سوریه) است.

ژوئن گذشته نشست چهارجانبه پیرامون سوریه با حضور وزرای خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه در مسکو برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست بر تعهد خود نسبت به تمامیت ارضی سوریه، عدم دخالت در امور داخلی و مبارزه با تمام اشکال تروریسم، تجزیه طلبی و افراط گرایی در این کشور تاکید کردند.

در این نشست همچنین بر اهمیت افزایش کمک‌های بین‌المللی به سوریه، از جمله با هدف تسهیل بازگشت داوطلبانه، امن و عزتمندانه سوری‌ها به سرزمین خود و بازسازی پساجنگ تأکید شد.

شرکت کنندگان همچنین توافق کردند معاونین وزرای خارجه وظیفه طراحی نقشه راهی برای پیشبرد روابط میان ترکیه و سوریه با هماهنگی وزارتخانه های دفاع و روسای اطلاعاتی چهار کشور را بر عهده بگیرند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا