سیاسی

شمار شهدای حملات اسرائیل به غزه به بیش از 15 هزار نفر رسید

دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای جنگ اسرائیل در نوار غزه به بیش از 15 هزار نفر رسید.

میدل ایست نیوز: دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای جنگ اسرائیل در نوار غزه به بیش از 15 هزار نفر رسید.

به گزارش آناتولی، این دفتر در بیانیه ای اعلام کرد که از این تعداد شهدا، بیش از 6150 نفر کودک و بیش از 4 هزار نفر زن هستند.

بیانیه مذکور افزود که هنوز حدود 7 هزار نفر یا زیر آوار مفقود هستند یا سرنوشت آنها نامعلوم است که از این تعداد بیش از 4700 نفر زن و کودک هستند.

شمار شهدای کادر پزشکی از هفت اکتبر تاکنون به 207 پزشک، پرستار و امدادگر رسیده و 26 نفر از کادر دفاع مدنی و 70 روزنامه نگار نیز شهید شدند.

بیانیه دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه افزود که بیش از 36 هزار نفر که بیش از 75 درصد آنها زن و کودک هستند نیز مجروح شدند.

در پی حملات اسرائیل، 103 مقر دولتی در غزه از جمله 266 مدرسه، ویران شد و 26 بیمارستان و 55 مرکز بهداشتی از خدمت خارج شدند.

اسرائیل از هفت اکتبر 56 خودروی اورژانس را هدف حمله قرار داد و ده ها خودروی اورژانس به دلیل نبود سوخت، از خدمت باز ایستاد.

اسرائیل در حملات خود به نوار غزه 88 مسجد و 3 کلیسا را تخریب کرد و حدود 50 هزار واحد مسکونی به صورت کلی ویران شده و 240 هزار واحد مسکونی به صورت جزئی آسیب دیده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا