اقتصادیخبر اولسیاسی

طرح عربستان برای افزایش تقاضای سوخت های فسیلی در جهان

روزنامه بریتانیایی گاردین نوشت که عربستان یک طرح بزرگ سرمایه گذاری جهانی را برای افزایش تقاضا به سوخت های فسیلی رهبری می کند که شامل استفاده از نفت و گاز در کشورهای در حال توسعه است.

میدل ایست نیوز: روزنامه گاردین» در گزارش تأکید کرد که عربستان طرح هایی شامل افزایش استفاده از خودروها، اتوبوس ها و هواپیماها در آفریقا و دیگر مناطق که با سوخت فسیلی کار می کنند و نیز توسعه سفرهای هوایی مافوق صوت را رهبری می کند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» گاردین توضیح داد که هواپیماهای مافوق صوت سه برابر بیشتر از هواپیماهای معمولی سوخت مصرف می کنند.

این طرح های عربستان همچنین شامل مشارکت با شرکت خودروسازی برای تولید خودرویی با موتور احتراقی ارزان قیمت در تیراژ بالاست.

این طرح ها همچنین کشتی های مولد انرژی که از نفت کوره استفاده می کنند تا برق مناطق ساحلی را تامین کنند را در دستور کار دارد.

روزنامه گاردین نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر طرح پایداری تقاضای نفت که بزرگترین نهادهای این کشور را دربر می گیرد، نظارت دارد.

عربستان که بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است، سال گذشته در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل، پیشنهادها برای افزایش ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر را نپذیرفت و آن را غیرواقعی دانست و خواستار پیش رفتن تدریجی در دستیابی به هدف «کربن صفر» شد.

گفتنی است میانگین تولید روزانه نفت عربستان در سال 2022، معادل 10 میلیون و 531 هزار بشکه بود که 15.5 درصد افزایش سالیانه داشت.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا