اجتماعیسیاسی

طرح ملی عراق برای بازگرداندن آوارگان به سکونتگاه‌هایشان

وزارت مهاجرت عراق بررسی میدانی جدیدی از آوارگان و منازل تخریب شده آنها و طرحی ملی برای بازگرداندن آنها به مناطق زندگیشان انجام خواهد داد.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد که قصد انجام بررسی های جدید از آوارگان و منازل تخریب شده آنها را دارد.

به گزارش الفرات نیوز، علی عباس جهاگیر، سخنگوی وزارت مهاجرت عراق گفت که این وزارتخانه سعی در بازگرداندن آوارگان به مناطق اصلی خود از طریق اجرای طرحی ملی را دارد.

وی افزود که انتظار می رود این طرح ماه آینده و پس از توافق میان طرف های ذیربط و سازمان های بین المللی اجرا شود.

سخنگوی وزارت مهاجرت عراق تصریح کرد که این طرح شامل بندها و پیشنهادهایی از جمله اولویت اعطای غرامت مالی به آوارگان ساکن اردوگاه های آوارگان در اقلیم کردستان عراق است.

جهاگیر توضیح داد که بررسی میدانی جدیدی از آوارگان و منازل تخریب شده آنها صورت خواهد گرفت تا پایگاه داده جدیدی برای آغاز طرح ملی بازگرداندن آوارگان آماده شود.

پیش تر، این مقام عراقی خبر داد که تعداد اردوگاه‌ها در اقلیم کردستان عراق 26 اردوگاه است که 16 اردوگاه در استان دهوک و 6 اردوگاه در اربیل و 4 اردوگاه در سلیمانیه هستند.

وی گفت که با توجه به اینکه نهادهای بین‌المللی حامی آوارگان توجهی به اردوگاه‌های اقلیم کردستان ندارند، مسئولیت رسیدگی به آنها به صورت کامل با وزارت امور مهاجران و آوارگان است و مبالغی را برای پرداختن مستقیم و تأمین خدمات برای آنان اختصاص داده است.

این مقام عراقی افزود که عملیات ادغام و بستن این اردوگاه‌ها آغاز شده و تاکنون 3 اردوگاه در اربیل و 3 اردوگاه در سلیمانیه برچیده شده‌ است.

وی افزود که وزارت امور مهاجران و آوارگان به هر خانواری که برای بازگشت به سکونتگاه خود اقدام کند یک میلیون و 500 هزار دینار به همراه تجهیزات خانگی شامل یخچال و اجاق گاز و تلویزیون به صورت رایگان پرداخت می‌کند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا