اقتصادی

کاهش زمین های زیر کشت عراق به علت خشکسالی و کم آبی

طبق نظرسنجی سازمان شورای پناهندگان نروژ، 60 درصد از کشاورزان در بسیاری از استان های عراقی از کاهش زمین های زیر کشت و کاهش میزان آب مصرفی رنج می برند.

میدل ایست نیوز: سازمان شورای پناهنگان نروژ ژوئیه و اوت گذشته پژوهشی در چهار استان عراق بر اساس نتایج برداشت محصولات کشاورزی و تاثیر خشکسالی بر خانوارها انجام داد و طی آن با هزار و 79 شخص مصاحبه کرد.

به گزارش «العربی الجدید» 40 درصد از نمونه آماری این پژوهش زنان و 94 درصد از افرادی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند، ساکنان مناطق حومه ای بودند.

طبق این پژوهش 60 درصد از کشاورزان ناچار به کشت زمین کمتر یا استفاده از میزان آب کمتر به علت شرایط نامساعد آب و هوایی در استان های شمال عراق (نینوا، کرکوک و صلاح الدین) و استان الانبار (غرب عراق) بودند.

سازمان شورای پناهنگان نروژ تاکید کرد که از هر 5 نفر از این افراد، 4 نفر ناگزیر به کاهش دادن هزینه هایشان برای غذا در 12 ماه گذشته شدند.

انتشار این پژوهش چند روز پیش از آغاز کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل COP 28 که 30 نوامبر تا 12 دسامبر در دبی برگزار می شود، انجام شده است.

گفتنی است عراق برای چهارمین سال متوالی از خشکسالی رنج می برد. مقامات این کشور نسبت به سدهایی که ترکیه بر روی رودخانه های دجله و فرات می سازد و موجب کاهش سطح آب این دو رودخانه در عراق شده، هشدار داده اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا