اقتصادی

عراق دومین مقصد صادرات اردن

عراق در بین کشورهای منطقه بزرگ تجارت آزاد عربی، دومین مقصد صادرات اردن در سال جاری است.

میدل ایست نیوز: صادرات ملی اردن به کشورهای منطقه بزرگ تجارت آزاد عربی از آغاز سال تا پایان سپتامبر گذشته به رشد خود ادامه داده و به بیش از 3.2 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش «رووداو» طبق ارقام مبتنی بر داده های آماری رسمی، واردات اردن از کشورهای منطقه بزرگ تجارت آزاد عربی از آغاز سال جاری تا پایان ماه سپتامبر به بیش از 5 میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22.5 درصد کاهش داشته است.

کسری تجاری اردن با کشورهای منطقه بزرگ تجارت آزاد عربی تا پایان سپتامبر گذشته به حدود 1.77 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمتر از نصف شده است.

در مقابل حجم تبادل تجاری میان اردن و کشورهای منطقه بزرگ تجارت آزاد عربی تا پایان سپتامبر گذشته به 8.28 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار کاهش داشته است.

طبق اطلاعات آماری، عربستان با یک میلیارد و 80 میلیون دلار در صدر کشورهای مقصد صادرات اردن در منطقه بزرگ تجارت آزاد عربی تا پایان سپتامبر گذشته است.

پس از عربستان نیز عراق با 613 میلیون دلار در رتبه دوم، امارات با 350 میلیون دلار در رتبه سوم و فلسطین با 266 میلیون دلار در رتبه سوم صادرات اردن به کشورهای منطقه بزرگ تجارت آزاد عربی قرار دارند.

منطقه بزرگ تجارت آزاد عربی پیمانی اقتصادی میان 18 کشور عربی با هدف یکپارچگی اقتصادی و تبادل تجاری با عوارض پایین گمرکی است که ژانویه 2005 اجرایی شد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا