سیاسی

ابومازن پرونده کاملی از جنایت های اسرائیل را به بلینکن تحویل داد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پرونده کاملی از جنایت های اسرائیل در غزه و کرانه باختری از جمله قدس را وزیر خارجه امریکا تحویل داد.

میدل ایست نیوز: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پرونده کاملی از جنایت های اسرائیل در غزه و کرانه باختری از جمله قدس را به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا تحویل داد.

به گزارش روسیا الیوم، عباس امروز در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله میزبان بلینکن بود.

دو طرف آخرین تحولات فلسطین و تلاش های جاری برای توقف جنگ در غزه را بررسی کردند.

ابومازن بر لزوم توقف جنگ در غزه و توقف کامل حملات اسرائیل به غزه برای جلوگیری از بمباران، کشتار غیرنظامیان و ویران توسط اسرائیل تاکید کرد.

وی بر اهمیت افزایش ورود کمک های امدادی، پزشکی و غذایی و تامین آب، برق و سوخت در اسرع وقت و ارائه کمک ها به بیمارستان ها و اماکن اساسی برای درمان هزاران مجروح تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وزیر خارجه امریکا خواست که دولت اسرائیل به توقف فوری جنایت های خود و تعرضات علیه فلسطینیان پایبند باشد.

وی ضمن تاکید بر مخالفت و جلوگیری از کوچاندن اجباری فلسطینیان، بر جلوگیری از اخراج فلسطینیان از کرانه باختری و توقف تعرضات شهرک نشینان تروریست در کرانه باختری از جمله قدس تاکید کرد.

عباس اشاره کرد که غزه بخش جدایی ناپذیر کشور فلسطین است و نمی توان طرح های اسرائیل برای جداکردن آن از فلسطین را پذیرفت.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که بلینکن با عباس درباره تسریع در رساندن کمک های بشردوستانه در غزه و تمدید آتش بس گفت وگو کرد.

بلینکن خشونت افراط گرایان علیه نظامیان فلسطینی در کرانه باختری را محکوم و بر برخورد با آنها تاکید کرد.

دو طرف نیاز فوری به تقویت امنیت و آزادی های فلسطینیان در کرانه باختری را بررسی کردند.

بلینکن مجددا بر پایندی امریکا به تقویت اقدامات ملموس برای برپایی کشور فلسطین تاکید کرد و تمایل خود برای تداوم آتش بس برای رساندن کمک ها به غزه را اعلام کرد.

همچنین بخوانید

تاکید بلینکن بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان در غزه/ نتانیاهو: جنگ تا از بین بردن حماس ادامه دارد – میدل ایست نیوز (mdeast.news)

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا