سیاسی

گزارش سالانه امریکا درباره تروریسم: تروریست‌ها هنوز مصمم به فعالیت هستند

گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا درباره تروریسم تأکید کرده که با وجود موفقیت‌های اساسی در مبارزه با تروریسم، گروه‌های تروریستی همچنان مصمم به ازسرگیری فعالیت‌های خود هستند.

میدل ایست نیوز: گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا درباره تروریسم تأکید کرده که با وجود موفقیت‌های اساسی در مبارزه با تروریسم، گروه‌های تروریستی همچنان مصمم به ازسرگیری فعالیت‌های خود هستند.

به گزارش «الحره» در این گزارش که شامگاه پنج‌شنبه (30 نوامبر) منتشر شده آمده که امریکا و متحدانش در سال 2022 با موفقیت به روند مبارزه با تروریسم ادامه داده‌اند و ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی امریکا بیش از 440 میلیون دلار برای تحقق ثبات در مناطق گوناگون اختصاص داده است.

در این گزارش آمده که امریکا برای تقویت زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های حیاتی با هدف تثبیت ثبات در عراق و شمال شرق سوریه 107 میلیون دلار پرداخت کرده و در کنفرانس‌های متعدد نیز با دیگر کشورها حضور داشته و برای بهبود شرایط امنیتی و انسانی اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه تلاش و مذاکره کرده است.

این گزارش افزوده که با وجود موفقیت‌های اساسی در مبارزه با تروریسم، گروه های تروریستی همچنان فعال و مصمم به ازسرگیری فعالیت خود هستند و داعش پروژه جهانی خود را حفظ کرده و تبلیغات گسترده‌ای را در سراسر خاورمیانه و آفریقا و آسیا اجرا کرده است.

در سال 2022 گروه القاعده و گروه‌های وابسته به آن حتی پس از مرگ «ایمن الظواهری» فعال مانده است.

این گزارش ایران را «پیشگام در حمایت تروریسم» خوانده و مدعی شده که ایران بسیاری فعالیت‌های تروریستی و نامشروع در سراسر جهان را «تسهیل کرده است».

در این گزارش ادعا شده که ایران با کمک گروه‌های نیابتی و شرکای خود همچون حزب‌الله لبنان، از «گروه‌های تروریستی» در بحرین، عراق، سوریه، لبنان و یمن حمایت کرده و نیروی قدس سپاه ایران و وزارت اطلاعات از طرف‌های مؤثر در حمایت و جذب «تروریست‌ها و تأمین مالی آنها» هستند.

این گزارش افزوده که گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و داعش عملیات متعددی را در آفریقا اجرا کردند که گاه موجب کشته و زخمی شدن افراد فعال در بخش خدمات انسانی و کارکنان دولتی و نیروهای امنیتی شده است.

این گزارش تأکید کرد که تروریست‌ها به صورت معمول از نزاع‌ها میان طوایف گوناگون برای تقویت فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌کنند.

در این گزارش، کوبا و ایران و کره شمالی و سوریه کشورهای «حامی تروریسم» و عراق، لبنان، لیبی، یمن، سودان، سومالی، افغانستان و پاکستان نیز به عنوان مواضع حضور تروریست‌ها دانسته شده‌اند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا