سیاسی

آغاز رای گیری اتباع مصری خارج از کشور برای انتخابات ریاست جمهوری مصر

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد رای گیری اتباع خارج از کشور مصر در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه مصر آغاز رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج از کشور را اعلام کرد.

به گزارش «روسیا الیوم» امروز جمعه (1 دسامبر) احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در توئیتی اعلام کرد که سفارت مصر در «ولینگتون» نیوزلند اولین کمیته خارج از کشور است که پذیرش رای دهندگان برای اخذ آرایشان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را آغاز کرده است.

کانال خبری «القاهره» صبح امروز جمعه از آغاز رای گیری مصری های مقیم دیگر کشورها از جمله بنگلادش، سریلانکا، هند، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان و افغانستان خبر داد.

رای گیری مصری های مقیم دیگر کشورها با حضور مستقیم در سفارتخانه ها و کنسولگری های مصر به مدت سه روز و تا پایان یکشنبه و در 137 حوزه انتخاباتی در مقر نمایندگی های سیاسی سراسر جهان برگزار می شود.

نامزدهای ریاست جمهوری شامل «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور کنونی مصر، «فرید زهران» رئیس حزب دموکرات، «عبد السند یمامه» رئیس حزب الوفد و «حازم عمر» هستند.

پیش از این، سازمان ملی انتخابات مصر اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور از 10 تا 12 دسامبر 2023 برگزار می شود.

السیسی 68 ساله طبق اصلاحیه قانون اساسی در سال 2019 که شامل تمدید دوره ریاست جمهوری از چهار سال به شش سال است، حق دارد برای سومین دوره نامزد شود که این امر، راه را برای ماندن او در منصب ریاست جمهوری تا سال 2030 باز می کند.

سازمان ملی انتخابات مصر اعلام کرد که انتظار می رود نتایج انتخابات در تاریخ 23 دسامبر اعلام شود و در صورت برگزاری دور دوم، نتایج نهایی حداکثر تا 16 ژانویه اعلام خواهد شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا