اقتصادیسیاسی

امارات سپرده یک میلیارد دلاری خود در بانک مرکزی مصر را تمدید کرد

امارات سررسید سپرده یک میلیارد دلاری خود در بانک مرکزی مصر را تا ژوئیه 2026 تمدید کرد.

میدل ایست نیوز: کشور امارات به جای سررسید ژوئیه 2023، سپرده یک میلیارد دلاری خود در بانک مرکزی مصر را با 5 سپرده 5 میلیارد دلاری کوتاه مدت و 5 سپرده 5.7 میلیارد دلاری میان مدت و بلند مدت تا جولای 2026 تمدید کرد.

به گزارش «العربی الجدید» پنجشنبه (30 نوامبر) بانک مرکزی مصر اعلام کرد که سپرده های کوتاه مدت امارات در بانک مرکزی مصر، از 14.9 میلیارد دلار در ماه مارس به 15 میلیارد دلار تا پایان ژانویه 2023 افزایش یافت.

عربستان سعودی نیز 10.3 میلیارد دلار در بانک مرکزی مصر سپرده دارد که 5 میلیارد دلار آن سپرده کوتاه مدت و 5.3 میلیارد دلار آن سپرده های میان مدت و بلند مدت است.

به گزارش بانک مرکزی مصر، کویت دو سپرده به ارزش 4 میلیارد دلار در بانک مرکزی دارد که یکی از آن ها در ماه آپریل سال آتی و دیگری در سپتامبر همان سال سر رسید می شود.

همچنین قطر یک سپرده کوتاه مدت 4 میلیارد دلاری و لیبی نیز سپرده کوتاه مدت 900 میلیون دلاری در بانک مرکزی مصر دارد.

گفتنی است ذخایر ارزی مصر در ماه اکتبر حدود 131 میلیون دلار افزایش یافت و به 35.1 میلیارد دلار رسید.

براساس اطلاعات بانک مرکزی مصر، بدهی خارجی کشور در پایان ژوئن 2023 از 165.3 میلیارد دلار به 164.3 میلیارد دلار کاهش یافت.

مصر شاهد حمایت گسترده کشورهای عضو شورای همکاری طی دهه اخیر به صورت سپرده دلاری در بانک مرکزی و سرمایه گذاری در بسیاری از شرکت های نفت و کود علاوه بر پرداخت تسهیلات پرداخت به برخی فرآورده های نفتی بود.

عربستان 10.3 میلیارد دلار سپرده در بانک مرکزی مصر و امارات نیز 10.6 میلیارد دلار در این بانک سپرده دارد و قطر نیز 4 میلیارد دلار سپرده در بانک مرکزی مصر گذاشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا