سیاسی

بررسی تحولات غزه در دیدار رئیس جمهور عراق با دبیرکل ناتو

رئیس جمهور عراق در دیدار دبیرکل ناتو بر اهمیت تقویت ارتباطات برای مقابله با خطرات تغیرات اقلیمی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز جمعه در دبی و در حاشیه اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد (COP28) با ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیدار و گفت و گو کرد.

طبق بیانیه ریاست جمهوری عراق، در این دیدار که با حضور وزرای خارجه و محیط زیست عراق برگزار شد، اوضاع کلی امنیتی و سیاسی در صحنه بین المللی و مباحث مطرح شده در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل بررسی شد.

رئیس جمهور عراق با تاکید بر اینکه تغییرات اقلیمی تهدیدی برای امنیت و ثبات جهانی است، به اهمیت تقویت ارتباطات و گسترش افق همکاری میان همگان برای مقابله با این خطرات اشاره کرد.

وی اقداماتی را که عراق از طریق وزارت محیط زیست و سایر وزارتخانه ها، تشکل ها و ادارات دولتی مربوطه اش برای کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیمی، مبارزه با خشکسالی و کم آبی و مبارزه با بیابان زایی دنبال می کند، تشریح کرد.

رشید همچنین ضمن تاکید بر موضع قاطع عراق در قبال مسئله فلسطین و محکومیت حملات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان بی دفاع، به لزوم اتخاذ موضع شفاف و صریح بین المللی علیه تخلفات انجام شده علیه مردم فلسطین و اعطای حق تعیین سرنوشت به آنها اشاره کرد.

دبیرکل ناتو نیز از نقش برجسته عراق در مبارزه با تروریسم، تحکیم پایه های صلح در منطقه و برقراری امنیت و ثبات در عراق قدردانی کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا