اقتصادی

ترکیه: می خواهیم اتصالمان به اتحادیه اروپا را دوباره قدرتمند کنیم

وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه اعلام کرد که آنکارا خواستار اتصال قدرتمند کشورش به اتحادیه اروپا در عرصه مالی است.

میدل ایست نیوز: محمد شمشک وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه اعلام کرد که آنکارا خواستار اتصال قدرتمند کشورش به اتحادیه اروپا در عرصه مالی است.

به گزارش «الجزیره» وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه در توئیتی درخصوص گزارش صادره از کمیسیون اتحادیه اروپا درباره وضعیت روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین اتحادیه اروپا و ترکیه استقبال کرد.

شمشک افزود که تدابیر پیشنهادی از جانب اتحادیه اروپا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دلگرم کننده است و موجب پیشرفت دوجانبه می شود.

وزیر خزانه داری و امور دارایی ترکیه گفت که ازسرگیری گفت و گوی های عالی بین اتحادیه اروپا و ترکیه در زمینه اقتصاد، انرژی و حمل و نقل و تداوم نشست های مشترک و گفت و گوهای سیاسی در سطح وزیران و احیای مذاکرات درباره پیش نویس طرح به روزرسانی اتحادیه گمرکی دو جانبه از تدابیر پیشنهادی اتحادیه اروپا است.

همچنین درخواست از بانک سرمایه گذاری اروپا برای ازسرگیری فعالیت هایش در تمامی بخش های ترکیه و کاهش موانع اخذ ویزا برای ورود تاجران ترکی، دانشجوها و شهروندان ترک و خانواده هایشان به اتحادیه اروپا دیگر اقدامات و تدابیر اتحادیه اروپا است.

شمشک تاکید کرد که ترکیه و اتحادیه اروپا در کنار هم قوی تر می شوند و ما میخواهیم اتصالمان به اتحادیه اروپا را دوباره قدرتمند کنیم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا