خبر اولسیاسی

رشید خواستار ایجاد گروه منطقه ای برای مقابله با تغییرات اقلیمی شد

رئیس جمهور عراق در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل خواستار ایجاد گروهی شامل هشت کشور منطقه برای مقابله با خطرات تغییرات آب و هوایی شد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز جمعه در بیست و هشتمین نشست کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد (Cop28) که در شهر اکسپوی دبی برگزار شد، مشارکت کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، رشید در سخنرانی خود در این کنفرانس که با حضور سران بیش از 180 کشور جهان برگزار شد، بر لزوم جامع، متعادل و منصفانه بودن نتایج کنفرانس آب و هوای دبی با توجه به ارزیابی و اهداف جهانی، بر اساس اصل مسئولیت مشترک و مطابق با توانمندی ها و شرایط ملی هر کشور تاکید کرد تا گذاری عادلانه به سمت انرژی های پاک، تجدیدپذیر و پایدار و افزایش سازگاری با تغییرات آب و هوایی محقق شود.

وی همچنین توضیح داد که عراق کشوری با انتشار کم گازهای گلخانه ای، اما یکی از آسیب پذیرترین کشورهای جهان در برابر تغییرات اقلیمی به ویژه در بخش آب و کشاورزی است و این امر میراث گذشته، حال و آینده نسل هایش را تهدید می کند.

رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود بر ضرورت ایجاد یک گروه منطقه ای شامل عراق و هفت کشور همسایه اش در منطقه برای مقابله با خطرات تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا