خبر اولسیاسی

سفر هیئت بلندپایه امنیتی به استان بعقوبه برای بررسی حادثه المقدادیه

جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق در رأس هیئتی امنیتی برای بررسی حمله روز گذشته در استان بعقوبه وارد محل حادثه شد.

میدل ایست نیوز: جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق در رأس هیئتی امنیتی برای بررسی حمله روز گذشته در استان بعقوبه وارد محل حادثه شد.

بر اساس بیانیه واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، ژنرال «قیس المحمداوی» جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق به دستور فرمانده کل بامداد امروز به همراه فرمانده نیروی زمینی و شماری از فرماندهان ستاد عملیات برای اطلاع از جزئیات حادثه پنج‌شنبه شب که موجب جان باختن شماری از شهروندان شد، وارد استان دیالی شد.

در این بیانیه آمده که این هیئت به محض ورود به استان با ستاد عملیات دیالی تشکیل جلسه داده و در آن بر تعقیب عاملان این حمله و برخورد جدی با آنان تأکید کرد.

وی همچنین بر تشکیل کمیته عالی برای تحقیق درباره این حادثه و محاکمه عاملان آن تأکید کرد و گفت که خون مردم عراق چیزی نیست که درباره آن کوتاهی شود و نیروهای امنیتی با عاملان این اقدام بزدلانه برخورد خواهند کرد.

جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق همچنین در مراسم ترحیم قربانیان حاضر شد و به عشیره آنان تسلیت گفت.

وی همچنین از محل حادثه دیدن کرد و در جریان جزئیات آن قرار گرفت و اعلام کرد که تدارکات لازم برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های بغداد به صورت هوایی فراهم شده است.

بامداد امروز، منابع امنیتی عراقی به رسانه‌های محلی این کشور گفتند که در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه، روستای العمرانیه از توابع مقدادیه در شمال شرق استان دیالی شاهد انفجار بمب کنار جاده‌ای در نزدیکی یک خودروی حامل افراد غیر نظامی بود که احتمالا از یک تجمع انتخاباتی بازمی‌گشتند.

به گفته این منابع در این حمله تروریستی 9 تن کشته و 16 تن زخمی شدند که برخی از آنها از نزدیکان «صلاح زینی» از نمایندگان مجلس عراق است.

خبرگزاری «رویترز» شمار قربانیان را 10 تن اعلام کرد.

این خبرگزاری به نقل از دو منبع محلی خبر داد که همزمان با انفجار، افراد ناشناس آغاز به تیراندازی کردند.

همزمان منابع امنیتی از حضور گسترده نیروهای امنیتی به همراه یک هیئت از ستاد عملیات دیالی در محل حادثه خبر دادند.

منبع
واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا