سیاسی

سفر کامالا هریس به منطقه با مأموریت تمدید آتش‌بس در غزه

معاون رئیس جمهور امریکا برای تسهیل روند مذاکرات آتش بس در نوار غزه به دبی می رود.

میدل ایست نیوز: جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی امریکا گفت: به مذاکره با مصر، اسرائیل و قطر برای ازسرگیری آتش بس در نوار غزه ادامه می دهیم.

به گزارش «المیادین» وی افزود: طرف فلسطینی باید فهرست اسرای اسرائیلی را برای آزادی آنها ارائه کند.

این مقام امریکایی ادامه داد: کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهور امریکا برای تسهیل روند مذاکرات آتش بس به دبی می رود.

وی اظهار داشت: مردم فلسطین به تشکیلاتی نیاز دارند که نماینده آنها باشد و دولتی که امور آنها را به دور از حماس اداره کند.

صبح امروز ارتش اسرائیل ضمن متهم کردن جنبش حماس به نقض آتش‌بس اعلام کرد که با عدم تمدید آتش‌بس حملات خود به غزه را از سر گرفته است.

همزمان رسانه رسمی اسرائیل اعلام کرد که دقایقی پس از آغاز مجدد حملات، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا سفر خود به اسرائیل را پایان داد و عازم امارات متحده عربی شد.

از سوی دیگر، شبکه «الجزیره» خبر داد که از زمان ازسرگیری تنش در نوار غزه در صبح امروز 21 تن شهید و ده‌ها تن زخمی شده‌اند و افزود که جنگنده اسرائیلی یک مسجد در مرکز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات اسرائیل به نوار غزه از زمان پایان آتش بس (صبح جمعه) به 109 شهید و صدها زخمی رسیده است.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا