سیاسی

مصر فروپاشی آتش بس و حملات مجدد اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرد

مصر فروپاشی آتش بس در نوار غزه و بمباران مجدد اسرائیل را به شدت محکوم کرد و آن را «نادیده گرفتن خطرناک» تلاش ها برای تمدید آتش بس دانست.

میدل ایست نیوز: همزمان با بمباران مجدد اسرائیل در نوار غزه و پس از آتش بس موقتی که یک هفته به طول انجامید و طی آن اسیران اسرائیل و حماس آزاد شدند، وزارت خارجه مصر جمعه شب با انتشار بیانیه ای فروپاشی آتش بس و بمباران مجدد شدید و حملات نظامی اسرائیل در نوار غزه را که موجب شهادت غیر نظامیان فلسطینی شده است به شدت محکوم کرد.

به گزارش «اسپوتنیک» وزارت امور خارجه مصر این امر را یک شکست خطرناک و نادیده گرفتن تلاش های انجام شده مصر طی روز های گذشته برای تمدید آتش بس در جهت محافظت از جان فلسطینیان بی گناه و تضمین ورود کمک های بشر دوستانه بیشتر به نوار غزه دانست و مسئولیت آن را متوجه اسرائیل دانست.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه خود نسبت به پیامدهای تشدید حملات نظامی اسرائیل در جنوب نوار غزه و همچنین به مقامات اسرائیلی که خواستار کوچ فلسطینیان به خارج از مرز های غزه هستند، هشدار داد که این عمل نقض آشکار تعهدات اسرائیل و تمامی قوانین بین المللی انسانی از جانب این قدرت اشغالگر است.

این وزارتخانه مجددا بر مواضع خود در قبال کوچ اجباری فلسطینیان به خارج از سرزمین هایشان تاکید کرد و آن را خط قرمزی شمرد که هرگز اجازه عبور از آن را نخواهد داد.

مصر از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا مسئولیت های خود در جهت تضمین حمایت از غیر نظامیان فلسطین در نوار غزه انجام دهند و تلاش ها و برنامه های که غیرنظامیان فلسطین را اجبار به ترک کشورشان می کند، متوقف کنند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا