سیاسی

دیدار رشید و گوترش با محوریت تغییرات اقلیمی و اوضاع غزه

رئیس جمهور عراق و دبیرکل سازمان ملل موضوع تغییرات اقلیمی و نیز تحولات اوضاع در نواز غزه را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز شنبه در حاشیه کنفرانس آب و هوای سازمان ملل (COP 28) که در حال برگزاری در شهر اکسپوی دبی است، با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.

طبق بیانیه ریاست جمهوری عراق، در این دیدار که با حضور وزرای خارجه، دارایی و محیط زیست عراق برگزار شد، آخرین تحولات عرصه بین المللی و تحولات حاصله در سطوح سیاسی، امنیتی و زیست محیطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور عراق بر ضرورت اجرای نتایج نشست های اقلیمی پیشین و فعالسازی توافقات بین المللی در این خصوص به منظور تبدیل شدن به یک واقعیت ملموس اشاره کرد.

وی درباره مشکلاتی که عراق به علت بحران آب، بیابان زایی، خشکسالی و ریزگردها از آن رنج می برد، توضیحاتی ارائه داد.

رشید همچنین به نقش مهم سازمان ملل متحد در حمایت از تلاش های بین المللی، اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش بحران آب و فعال سازی همکاری ها در زمینه آب های فرامرزی برای اطمینان از توزیع عادلانه بین کشورها اشاره کرد.

رئیس جمهور عراق در دیدار دبیرکل سازمان ملل همچنین به اوضاع نوار غزه و درد و رنج مردم فلسطین در نتیجه تجاوزات مستمری که در معرض آن قرار دارند، پرداخت.

وی در این باره به لزوم اتخاذ یک موضع جدی بین المللی برای توقف این تجاوزات و اجازه رساندن کمک ها به مردم فلسطین اشاره کرد.

دو طرف همچنین تعدادی از موضوعات مرتبط با چالش های تغییرات آب و هوایی و راه های مقابله با آن به گونه ای که حفظ محیط زیست و حیات انسان در جهان تضمین شود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا