سیاسی

دیدار و رایزنی رشید و مدیرعامل برنامه جهانی غذا

رئیس جمهور عراق و مدیرعامل برنامه جهانی غذا موضوع امنیت غذایی و کمک های بشردوستانه را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز شنبه در حاشیه کنفرانس آب و هوای سازمان ملل (COP 28) که در شهر دبی در حال برگزاری است، با سیندی مک کین، مدیرعامل برنامه جهانی غذای سازمان ملل دیدار کرد.

طبق بیانیه ریاست جمهوری عراق، در این دیدار که با حضور وزرای خارجه، محیط زیست، منابع آبی و دارایی عراق برگزار شد، موضوعات مربوط به کمک های بشردوستانه و امنیت غدایی بررسی شد.

رشید به جنگ ها، محاصره ها و تروریسمی اشاره کرد که دهه ها در عراق ادامه داشت و نیز به تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن بر کشاورزی، منابع آبی و به طور کلی بر زندگی اشاره کرد.

وی بر اهمیت تلاش برای گسترش افق های همکاری میان عراق و برنامه جهانی غذا و تکیه بر طرح های پیشگیرانه برای مقابله با خطرات تغییرات اقلیمی و نیز فعالسازی نقش نهادهای سازمان ملل به ویژه در پرونده آوارگان و پایان دادن به اوضاع اسف بار آنان برای بازگشت به مناطق خود تاکید کرد.

در این دیدار همچنین به روابط همکاری متمایز و دنباله دار میان عراق و برنامه جهانی غذا و تمایل متقابل برای ارتقای این روابط و نیز پرونده های منطقه ای و در راس آن تحولات اوضاع در نوار غزه پرداخته شد.

رئیس جمهور عراق ضمن اشاره به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه در نتیجه تجاوزات مستمر، بر لزوم اطمینان از رساندن بالاترین میزان ممکن کمک ها به مردم غزه و نیز تداوم تلاش های عراق همراه با طرف های منطقه ای و بین المللی برای حرکت به سمت توقف تجاوزات و ارائه کمک ها به مردم فلسطین و نیز برپایی کشوری مستقل برای آنان تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا