سیاسی

بن زاید و هریس تحولات غزه را بررسی کردند

رئیس امارات و معاون رئیس جمهور امریکا بر ضرورت یافتن دورنمایی روشن برای صلح در منطقه بر اساس راه حل دو کشوری تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهور امریکا شب گذشته در حاشیه کنفرانس آب و هوای سازمان ملل (COP28) که در دبی برگزار می شود، با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام) دو طرف در این دیدار شراكت تاریخی امارات و امریکا و راه های تقویت آن و پیشبرد آن در زمینه های مختلف و نیز برخی از موضوعات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

آن ها همچنین درباره تحولات فلسطین و اهمیت تلاش برای آتش بس در نوار غزه و حفاظت از غیرنظامیان و نیز ایجاد سازوکارهای دائمی و امن برای رساندن کمک های بشردوستانه به ساکنان غزه و جلوگیری از کوچاندن آنان گفت و گو کردند.

بن زاید و هریس در ادامه این دیدار بر ضرورت یافتن دورنمایی روشن برای صلح در منطقه بر اساس راه حل دو کشوری تاکید کردند.

اسرائیل برای پنجاه و هشتمین روز بمباران مناطق گوناگون غزه را ادامه داد و در اردوگاه جبالیا کشتاری دسته‌جمعی راه‌ انداخت.

گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام کردند که در چند محور در حال مقابله با حملات اسرائیل هستند و همزمان مناطق گوناگون از جمله تل آویو و اشدود و منطقه غلاف غزه را هدف بمباران راکتی قرار دادند.

اداره بهداشت غزه تعداد قربانیان حملات اسرائیل از 7 اکتبر تا کنون را 15 هزار و 207 شهید و تعداد مجروحان را 40 هزار و 652 تن اعلام کرده است.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا