سیاسی

رشید: عراق نیازمند برنامه‌ای راهبردی برای مبارزه با بیابان‌زایی است

رئیس جمهور عراق در دیدار با هیئت عراقی شرکت کننده در بیست و هشتمین کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد گفت که برای مبارزه با بیابان‌زایی به یک برنامه راهبردی نیازمندیم.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق با هیئت عراقی شرکت کننده در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد در امارات دیدار کرد.

در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است که یکشنبه (3 دسامبر) عبد اللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق طی این دیدار که با حضور شماری از اعضای پارلمان، کارشناسان و متخصصان محیط زیست، انرژی و تکنولوژی صورت گرفت از مشارکت هیئت های عراقی در این اجلاس و تلاش هایشان در عمق بخشیدن به روابط عراق با جامعه جهانی در زمینه های مختلف که منافع زیادی برای کشور در پی دارد، قدردانی کرد.

وی گفت که علاوه بر توافقات در زمینه آب با کشورهای دارای منابع آبی و لزوم حمایت از تلاش های ملی در این زمینه، عراق برای مبارزه با بیابان زایی و مقابله با تغییرات آب و هوایی به برنامه ای راهبردی و قوی نیازمند است.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت هماهنگی و تقویت ارتباطات بین ریاست جمهوری، نخست وزیری و پارلمان در این زمینه و توافق بر یک برنامه واحد، یکپارچه سازی دیدگاه ها و تلاش ها برای تحکیم جایگاه عراق و روش های مذاکره با طرف های بین المللی برای دستیابی به نتایج مثبت و در راستای منافع کشور تاکید کرد.

رشید همچنین گزارشی درباره دیدارهای انجام شده با رهبران کشورها و سازمان هایی که در بیست و هشتمین کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد (COP28)  حضور داشتند، ارائه کرد.

وی در ادامه به نتایج مثبت این دیدارها در راستای توسعه افق های همکاری و تقویت روابط با محیط منطقه ای و بین المللی عراق که زمینه را برای مشارکت های راهبردی در زمینه های اقتصادی، تکنولوژی، سرمایه گذاری، محیط زیست و انرژی فراهم می کند، اشاره کرد.

در این دیدار فواد حسین معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق، نزار ئامیدی وزیر محیط زیست، تعدادی از اعضای پارلمان و کارشناسان و مشاوران عراق حضور داشتند.

منبع
دفتر ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا