سیاسی

تأکید وزیر کشور عراق بر ارتقای همکاری مشترک امنیتی با ایران در دیدار باقری

وزیر کشور عراق بر اهمیت کار در مرکز هماهنگی مشترک در راستای تقویت امنیت دو کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: سرلشکر علی باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه در جریان سفر خود به عراق با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق دیدار کرد.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق روز یکشنبه در مقر فرماندهی پلیس فدرال از سرلشکر علی باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عراق استقبال کرد.

در ابتدای این دیدار وزیر کشور عراق ضمن خوشامدگویی به میهمانش، برخی از موضوعات دارای اهمیت مشترک و در راس آن هماهنگی و همکاری مشترک میان دو کشور همسایه را با وی بررسی کرد.

الشمری بر اهمیت کار دز مرکز هماهنگی مشترک در راستای تقویت امنیت دو کشور به ویژه در امنیت مرزهای عراق و ایران، مبارزه با مواد مخدر و روانگردان و افزایش تلاش در زمینه اطلاعاتی تاکید کرد.

وی همچنين اظهار داشت که وزارت کشور عراق مشتاق تقویت روابط دوجانبه با طرف ایرانی است.

باقری نیز ضمن تشکر از وزیر عراقی بابت توجه وی به موفقیت در برگزاری مراسم زیارت اربعین و نیز حسن پذیرایی و میهمان نوازی وی، بر تمایل کشورش به حمايت از امنیت و ثبات عراق و نیز تلاش برای کنترل مرزهای بین المللی مشترک تاکید کرد.

وزیر کشور عراق بر اهمیت کار در مرکز هماهنگی مشترک در راستای تقویت امنیت دو کشور به ویژه در تامین امنیت مرزهای عراق و ایران و مبارزه با مواد مخدر و روانگردان تاکید کرد.

باقری پیش از این در بغداد با ثابت محمد العباسی، وزیر دفاع عراق دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار دو طرف شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک میان عراق و ایران به ویژه توسعه روابط نظامی فیمابین را بررسی کردند.

وی سپس با عبدالامیر رشید یار الله رئیس ستاد نیروهای مسلح عراق دیدار و گفت وگو و آمادگی ایران برای حمایت از عراق در برابر هرگونه تهدید را اعلام کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران شب گذشته وارد بغداد شد و مورد استقبال معاون آموزشی رئیس ستاد کل ارتش عراق قرار گرفت.

وی در بدو ورود به بغداد گفت که ایران از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی با کشور عراق ندارد و دو کشور مسیر توسعه همکاری‌های نظامی را طی خواهند کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا