خبر اولسیاسی

تکذیب انتساب فراکسیون «اشراقة کانون» به مرجعیت دینی در عراق

نماینده مرجعیت عالی دینی در عراق ضمن تاکید بر اینکه هیچ حزبی وجود ندارد که نماینده سیاسی مرجعیت یا عتبات باشد، ادعاها درباره انتساب فراکسیون «اشراقة کانون» به مرجعیت را رد کرد.

میدل ایست نیوز: شیخ حسین آل یاسین، نماینده مرجعیت عالی دینی در عراق ضمن تاکید بر اینکه هیچ حزبی وجود ندارد که نماینده سیاسی مرجعیت یا عتبات باشد، ادعاها درباره انتساب فراکسیون «اشراقة کانون» به مرجعیت را رد کرد.

به گزارش کانال خبری «الراصد»، وی تاکید کرد که هر که ادعا می کند که مرجعیت از این گروه حمایت می کند یا فراکسیون اشراقه کانون یا غیره را تاسیس کرده، در برابر خداوند گناهکار است و این سخن تنها نظر شخصی خودش است و هیچ طرفی نه «اشراقة کانون» و نه فراکسیون های دیگر، حق اظهارنظر به نام مرجعیت را ندارند.

وی تاکید کرد که برخی روحانیون وابسته به حوزه یا عتبات تلاش شخصی و درگیری و اختلافی با برخی طرف های سیاسی دارند و در پی آن، یک فراکسیون جدید تشکیل داده اند که تنها نماینده گرایش و رویکرد آنها است و هر که ادعای دیگری کرد باید تکذیب کنید و به آن توجه نکنید.

آل یاسین درباره اظهارات درخصوص انتساب «اشراقة کانون» به شخص خودش گفت: دروغ می گویند و من از این اقدامات خبیثانه تبری می جویم و آمادگی دارم شخصا شما را به دفتر آیت الله سیستانی ببرم و درباره اشراقة کانون سوال بپرسید تا دروغگویی آنها مشخص شود.

وی ادامه داد که ادعا کنندگان تفاوتی با حزب بعث ندارند چرا که برای منافع شخصی خود اینگونه ادعا می کنند و به نام مرجعیت و نام ما، لطف و محبت مردم را کسب می کنند.

نماینده مرجعیت عالی دینی در عراق افزود: پیشتر یکی از نامزدهای «اشراقة کانون» را به طور تصادفی در الکاظمیه توبیخ کردم چرا که آنها نماینده دیدگاه های برخی طلبه های وابسته به حوزه و عتبات و خودشان و آنها نیز مانند سایر احزاب در کشور هستند.

منبع
میدل ایست نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا