سیاسی

حدود 3 هزار و 500 بازداشت در کرانه باختری از آغاز طوفان الاقصی

سازمان اسرای فلسطین از 3 هزار و 480 مورد بازداشت در کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان اسرای فلسطین روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای اشغالگر از شب گذشته تا صبح امروز یکشنبه 60 نفر را در کرانه باختری بازداشت کردند که در میان آنان 5 دانشجوی دختر و برخی از اسیران سابق نیز بودند.

به گزارش «روسیا الیوم» این بازداشت ها عمدتا در دو استان الخلیل و رام الله در کرانه باختری انجام شد.

سازمان اسرای فلسطین و باشگاه اسیران فلسطینی تاکید کردند که نیروهای اسرائیلی به طور بی سابقه بازداشت فلسطینیان از تمامی اقشار از جمله دانشجویان در دانشگاه های فلسطینی را تشدید کرده اند.

بدین ترتیب آمار بازداشت های صورت گرفته توسط اسرائیل در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته (آغاز عملیات طوفان الاقصی) به 3 هزار و 480 مورد رسید.

اسرائیل برای پنجاه و هشتمین روز بمباران مناطق گوناگون غزه را ادامه داد و در اردوگاه جبالیا کشتاری دسته‌جمعی راه‌ انداخت.

در طرف مقابل، گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام کردند که در چند محور در حال مقابله با حملات اسرائیل هستند و همزمان مناطق گوناگون از جمله تل آویو و اشدود و منطقه غلاف غزه را هدف بمباران راکتی قرار دادند.

اداره بهداشت غزه تعداد قربانیان حملات اسرائیل از 7 اکتبر تا کنون را 15 هزار و 207 شهید و تعداد مجروحان را 40 هزار و 652 تن اعلام کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا