اقتصادی

صادرات بیش از 5 میلیون بشکه نفت عراق به امریکا در ماه نوامبر

اداره اطلاعات انرژی امریکا از صادرات بیش از 5 میلیون بشکه نفت عراق به امریکا طی ماه نوامبر خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد که صادرات نفتی عراق به امریکا در ماه نوامبر به بیش از 5 میلیون بشکه رسیده است.

به گزارش «شفق نیوز» یکشنبه (3 دسامبر) اداره اطلاعات انرژی امریکا گفت که عراق طی ماه نوامبر، بیش از 5 میلیون و 130 هزار بشکه نفت خام به امریکا صادر کرده که در مقیاس روزانه به میانگین 171 هزار بشکه نفت خام رسیده است.

صادرات نفتی عراق به امریکا در ماه نوامبر، در مقایسه با ماه اکتبر که حجم آن 7 میلیون و 322 هزار بشکه و در مقیاس روزانه به میانگین 236 هزار بشکه نفت خام بوده، کاهش داشته است.

این اداره افزود که حجم صادرات نفتی عراق به امریکا در هفته اول ماه نوامبر به طور میانگین، روزانه 187 هزار بشکه، در هفته دوم 283 هزار بشکه، در هفته سوم 36 هزار بشکه و در هفته چهارم 178 هزار بشکه بوده است.

ادراه اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد که عراق جایگاه ششم صادرات نفتی به امریکا در ماه نوامبر را به خود اختصاص داده است و کانادا، مکزیک، عربستان، کلمبیا و برزیل به ترتیب در جایگاه اول تا پنجم قرار دارند.

در میان کشورهای عربی صادر کننده نفت به امریکا، عربستان با 6 میلیون بشکه، بیشترین حجم صادارت نفتی به امریکا در ماه نوامبر را به خود اختصاص داده و پس از آن عراق در جایگاه دوم قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا