سیاسی

ابراز تمایل آذربایجان برای پیوستن به پروژه جاده توسعه

سفیر آذربایجان در عراق تاکید کرد که دولت آذربایجان به صورت جدی به جاده توسعه در عراق اهتمام دارد از این رو ممکن است در آینده به این پروژه بپیوندد.

میدل ایست نیوز: نصیر ممدوف، سفیر آذربایجان در بغداد از تمایل کشورش برای پیوستن به پروژه جاده توسعه در عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که روابط دوجانبه عراق و آذربایجان شاهد پیشرفت قابل توجهی بود و آذربایجان به صورت ویژه به توسعه روابط با عراق اهتمام دارد.

وی اشاره کرد که یک هیئت بلندپایه از آذربایجان، هفته آتی به عراق سفر می کند و این سومین نشست کمیته دولتی مشترک بین دو کشور در بغداد است.

سفیر آذربایجان در بغداد گفت که این هیئت در بغداد درباره سرمایه گذاری متقابل و همکاری در حوزه نفت و گاز و در زمینه آموزش عالی و پژوهش های علمی و فرهنگی و ارسال دانشجویان عراقی به آذربایجان رایزنی خواهد کرد.

ممدوف با اشاره به برگزاری نخستین مجمع تاجران آذربایجان و عراق در بغداد که طی هفته آتی برگزار می شود، گفت که تبادل تجاری با عراق بسیار کم بوده و طی 6 ماه نخست سال جاری تنها به 6 میلیون دلار رسیده است.

وی گفت که سفرهای متقابلی برای افزایش حجم تبادل تجاری در سال 2024 انجام خواهد شد و سفر تاجران به دو کشور بسیار مهم است.

سفیر آذربایجان در بغداد اشاره کرد که سفارت این کشور با طرف های رسمی عراق و تاجران در تلاش برای افزایش تبادل تجاری فیمابین است.

ممدوف تاکید کرد که دولت آذربایجان به صورت جدی به جاده توسعه در عراق اهتمام دارد از این رو ممکن است در آینده به این پروژه بپیوندد.

سفیر آذربایجان در بغداد همچنین درباره سرمایه گذاری در حوزه گاز گفت که این مساله از سوی عراق در دست بررسی است و ما منتظر پاسخ از سوی وزیر نفت یا طرف های ذیربط هستیم.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا