سیاسی

وزارت کشور عراق سال آینده امنیت استان‌های انبار و نینوا را تحویل می‌گیرد

وزیر کشور عراق خبر داد که این وزارتخانه در سال آینده مسئولیت امنیتی دو استان الانبار و نینوا را از ارتش عراق تحویل خواهد گرفت.

میدل ایست نیوز:  عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق گفت این وزارتخانه مسئولیت امنیتی در استان های واسط، المثنی، الدیوانیه، بابل و نجف اشرف را برعهده گرفته و در اواخر سال جاری مسئولیت امنیتی مراکز شهرها در ذی قار را نیز برعهده خواهد گرفت.

به گزارش «الصباح» دوشنبه (4 دسامبر) الشمری افزود که در سال آتی شاهد دریافت مسئولیت امنیتی نینوا، صلاح الدین و الانبار خواهیم بود و این امر در استان های بغداد و دیالی در مراحل بعدی اجرا می شود.

وی ادامه داد که فرماندهی پلیس در تمامی این مناطق مستقر می شوند که عهده دار مسئولیت امنیتی استان ها هستند و همچنین اقدامات امنیتی در استان ها صورت گرفته است.

وزیر کشور عراق به نقل از مشاور امنیت ملی از تاثیر مثبت در بخش های ساخت و ساز و سرمایه گذاری و کاهش جرایم جنایی در 5 استانی که مسئولیت امنیتی آن به وزارت کشور سپرده شده خبر داد.

الشمری گفت وزارت کشور برای تقویت امنیت استان هایی که مسئولیت امنیتی آنها را بر عهده گرفته علاوه بر تاسیس مراکز پلیس که در پایان سال جاری به پایان می رسد، خودرو و نیروها و کارمندان جدیدی را به مراکز استان ها اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد که این اقدامات برای تقویت امنیت استان ها با تکیه بر اتصال شبکه ای و کاهش وابستگی کامل به کاغذبازی صورت گرفت.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا