سیاسی

تأکید عباس بر مخالفت با کوچاندن فلسطینیان در گفت‌‌وگو با هریس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت وگوی تلفنی با معاون رئیس جمهور امریکا برای اجرای راه حل دو کشوری بر اساس قطع نامه های بین المللی اعلام آمادگی کرد.

میدل ایست نیوز: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهور امریکا گفت و گو کرد.

به گزارش «آناتولی» دوشنبه (4 دسامبر) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت و گوی تلفنی با معاون رئیس جمهور امریکا بر ضرورت توقف فوری تجاوزات اسرائیل بر مردم فلسطین در نوار غزه و دور نگه داشتن غیرنظامیان فلسطین از بمباران و کشتار توسط اسرائیل تاکید کرد.

عباس در این گفت و گوی تلفنی بر اهمیت دو چندان ورود کمک های امدادی، پزشکی، غذایی، دسترسی به آب، برق و سوخت در سریع ترین زمان ممکن و نیز انجام اقدامات لازم برای بازسازی بیمارستان ها، اعطای امکانات اساسی و مهم برای درمان هزاران مجروح و خدمات رسانی به مردم فلسطین تاکید کرد.

وی بار دیگر بر ممنوعیت کوچ اجباری فلسطینیان از نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از امریکا خواست تا مانع اقدامات اسرائیل و شهرک نشینان آن از جمله کشتار فلسطینان، از بین بردن خانه ها و بیرون راندن آن ها از کرانه باختری و قدس و دیگر مناطق آن شود.

عباس افزود که نوار غزه جزء جدایی ناپذیر فلسطین است و نمی توان با برنامه های اسرائیل در زمینه جدایی، اشغال، قطع و انزوای هیچ یک از بخش های نوار غزه همکاری کرد.

وی در پایان برای اجرای راه حل دو کشوری بر اساس قطع نامه های مشروع بین المللی اعلام آمادگی کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا