سیاسی

تاکید المندلاوی بر فعالسازی توافقنامه‌های مشترک ایران و عراق

نائب رئیس اول پارلمان عراق در دیدار همتای ایرانی خود بر لزوم فعالسازی توافقنامه های مشترک میان دو کشور برای حل برخی اختلافات تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محسن المندلاوی، نائب رئیس اول پارلمان عراق در تهران با عبدالرضا مصری، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، المندلاوی بر عمق روابط دو کشور و دو ملت و اهمیت تقویت آن در همه سطوح در راستای پیشرفت ایران و عراق تاکید کرد.

نائب رئیس اول پارلمان عراق بر لزوم فعالسازی توافقنامه های مشترک برای حل برخی اختلافات و همکاری در حفاظت از مرزها برای تقویت امنیت و ثبات دو کشور و حل پرونده آب علاوه بر افزایش سطح تبادل تجاری و هماهنگی در پرونده های دارای اهمیت مشترک و تبادل تجربه در سطح پارلمانی تاکید کرد.

از طرفی دیگر، مصر، درباره تسهیل اقدامات زیارت های دینی میان دو کشور رایزنی و موضع عراق نسبت به جنایت های صهیونیستی در حق ملت فلسطین را تحسین کرد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران بر لزوم تلاش های مشترک کشورهای عربی و اسلامی برای متوقف کردن حملات اسرائیل و کوچاندن فلسطینیان و وارد کردن کمک ها به غزه تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا