اقتصادیسیاسی

6.2 میلیارد دلار مبادلات تجاری ترکیه و عربستان در 11 ماه

وزیر امور بازرگانی ترکیه از حجم 6.2 میلیارد دلاری مبادلات تجاری ترکیه و عربستان طی یازده ماه خبر داد.

میدل ایست نیوز: عمر بولات وزیر امور بازرگانی ترکیه اعلام کرد که طی یازده ماه سال جاری، حجم مبادلات تجاری بین ترکیه و عربستان به حدود 6.2 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش «آناتولی» دوشنبه (4 دسامبر) عمر بولات وزیر امور بازگانی ترکیه در نشست مشترک ترکیه و عربستان در زمینه امور تجاری و سرمایه گذاری، میزبانی عربستان از نمایشگاه «اکسپو 2030 » را تبریک گفت.

بولات در این نشست اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری بین ترکیه و عربستان با رشد 42 درصدی در سال 2022 به 6.5 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: «حجم 6.2 میلیارد دلاری مبادلات تجاری بین دو کشور طی 11 ماه بوده و به راحتی از حجم مبادلات تجاری سال گذشته فراتر خواهیم رفت».

اظهارات یکسان عربستان و ترکیه نشان دهنده این است که حجم مبادلات تجاری بین عربستان و ترکیه در سال 2022 به 6.5 میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با سال 2021 که 3.7 میلیارد دلار بوده افزایش داشته است.

وزیر امور بازرگانی ترکیه اعلام کرد که دو کشور قصد دارند که در دوره میان مدت حجم مبادلات تجاری را به 10 میلیارد دلار و در دوره بلندمدت به 30 میلیارد دلار برسانند.

بولات ادامه داد که ترکیه و عربستان در زمینه همکاری های تجاری و سرمایه گذاری دارای توانمندی های زیادی هستند که یکی از مهم ترین ابزار برای دستیابی به همکاری تجاری، توافق نامه تجارت آزاد بین ترکیه و کشورهای شورای همکاری است.

وی اشاره کرد که شرکت های پیمانکاری ترکیه تا به امروز 400 پروژه به ارزش 28 میلیارد دلار را در عربستان اجرا کردند.

وزیر امور بازرگانی ترکیه خاطرنشان کرد که هزار و 400 شرکت عربستانی در ترکیه تاسیس شدند و فرصت های سرمایه گذاری را ایجاد می کنند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا