اقتصادی

تامین نیاز 6 نیروگاه عراق با واردات گاز از ترکمستان

وزارت برق عراق اعلام کرد که واردات گاز از ترکمنستان، نیاز 6 نیروگاه گازی برای تولید برق را به طور کامل تامین می کند.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق روز دوشنبه از تشکیل هیئتی عالی رتبه به ریاست زیاد علی فاضل، وزیر برق این کشور برای مذاکره با شرکت گاز ترکمنستان به منظور واردات 25 میلیون متر مکعب گاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) این وزارتخانه اعلام کرد که واردات این مقدار گاز از ترکمنستان، نیاز 6 نیروگاه گازی برای تولید برق را به طور کامل تامین می کند.

علی احمد، مدیرکل تولید برق منطقه مرکزی عراق در وزارت برق عراق گفت: طبق دستورات محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، هیئتی به ریاست زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق برای مذاکره با شرکت گاز ترکمنستان به منظور تامین مقادیر اضافی گاز از طریق ایران به میزان روزانه 25 میلیون متر مکعب تشکیل شد.

وی افزود: این مقادیر گاز برای تامین نیازهای رو به رشد برق است و قرارداد امضا شده با ایران نیز با هدف تامین نیاز نیروگاه ها به سوخت طبیعی است.

احمد ادامه داد: اتصالی بین منطقه جنوبی کشور و منطقه تولید برق مرکز وجود دارد که علاوه بر بازتاب این وضع بر ثبات تامین انرژی در صورت وجود مشکلات فنی از جانب ایران در عرضه گاز، در افزایش تامین گاز طبیعی موثر است.

وی همچنین گفت: در صورت ورود گاز ترکمنستان به کشور، نیاز نیروگاه های برق گازی المنصوریه، الصدر، بسمایه، القدس، التاجی و بخشی از نیروگاه های جنوب بغداد به طور کامل تامین می شود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا