خبر اولسیاسی

تاکید الاعرجی و باقری بر پایبندی عراق به اجرای توافق امنیتی مشترک

مشاور امنیت ملی عراق و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بر اهتمام دو کشور برای اجرای توافق امنیتی و پایبندی عراق به اجرای آن تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق امروز میزبان سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بود.

به گزارش الفرات نیوز، دو طرف آخرین تحولات اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و راه های تقویت روابط و همکاری میان دو کشور در همه سطوح را بررسی کردند.

الاعرجی و باقری درباره تقویت همکاری دو کشور در حوزه نظامی و امنیتی و روابط استراتژیک فیمابین گفت وگو و بر اهتمام دو کشور برای اجرای توافق امنیتی و پایبندی عراق به اجرای آن تاکید کردند.

الاعرجی اشاره کرد که روابط بغداد و تهران استراتژیک، پیشرفته و پیوسته است و این مساله بازتاب مثبت بر ثبات منطقه دارد.

وی اشاره کرد که دولت عراق به تداوم روابط و اجرای بندهای توافق مرزی میان دو کشور اهتمام دارد و تاکید کرد که همکاری بین عراق و ایران به نفع منطقه است.

مشاور امنیت ملی عراق در این دیدار بر اهمیت همکاری امنیتی و اطلاعاتی کشورهای منطقه با یکدیگر تاکید کرد.

از طرفی دیگر باقری تاکید کرد که دولت عراق در جهت تثبیت امنیت و ثبات در منطقه تلاش می کند و این نشان دهنده موفقیت این دولت است.

وی نسبت به گسترش روابط نظامیان فیمابین از جمله برپایی رزمایش های مشترک و مجهز کردن عراق به دستگاه ها و تجهیزات نظامی و همکاری در همه حوزه ها ابراز امیدواری کرد.

پیش از این چند مقام عراقی در بغداد و اربیل تأکید کردند که اجرای کامل توافق ایران و عراق درباره دور کردن شبه‌نظامیان کرد مخالف ایران از نوار مرز دو کشور و خلع سلاح آنها همچنان با موانعی مواجه است.

ماه گذشته، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق ضمن اعلام ساخت دو اردوگاه در اربیل و سلیمانیه برای اسکان اتباع مسلح ایرانی حاضر در خاک عراق، خاطرنشان کرد که این پرونده ممکن است راهی برای حل موضوع آب میان دو کشور باشد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا