سیاسی

تشکیل کمیته‌ای برای حل مشکل شهروندان عراقی در ایران

نائب رئیس اول پارلمان عراق از توافق با وزیر کشور برای حل مشکل شهروندان عراقی در ایران خبر داد.

میدل ایست نیوز: محسن المندلاوی، نائب رئیس اول پارلمان عراق از توافق با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق برای حل مشکل شهروندان عراقی در ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی افزود که توافق شد کمیته ای با اختیارات کامل به ایران برود و مشکلات شهروندان عراقی در ایران را حل کند.

المندلاوی که میزبان شماری از شهروندان عراقی بود، از بارزترین مشکلات آنها از جمله مهاجرت اجباری به ویژه مشکلات اعطای تابعیت، رعایت انصاف در حق خانواده های شهدا، حق رای دهی در انتخابات، تسریع در تصویب پیش نویس قانون مدارک مهاجران با اسامی مستعار و کمک به اعظای گذرنامه عبور به افراد دارای کارت سفید، مطلع شد.

نائب رئیس اول پارلمان پس از آن طی تماسی تلفنی با وزیر کشور، گفت وگو کرد تا وی نیز از این مشکلات مطلع شود و در اسرع وقت آنها را حل کند.

المندلاوی تاکید کرد که خود شخصا و به صورت دائم، فعالیت این کمیته برای حل مشکلات شهروندان عراقی به صورت کامل را پیگیری خواهد کرد.

المندلاوی پیش از این و در سفر به تهران و دیدار با حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران، درباره شماری از خانواده های «فیلی» عراقی حاضر در ایران که دهه ها است مدارک ندارند و حل مساله مدارک دانشجویان عراقی در دانشگاه های ایران رایزنی کرده بود.

امیر عبداللهیان و هیئت بلندپایه وزارت خارجه ایران برای حل این مشکل متعهد شدند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا