سیاسی

فرستاده ویژه امریکا در یمن به منطقه سفر می کند

وزارت خارجه امریکا از سفر فرستاده ویژه این کشور در یمن به کشورهای منطقه خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که فرستاده ویژه این کشور در یمن، برای دیدار با هم پیمانان امریکا و گفت و گو درباره امنیت گذرگاه های تردد کشتی های باری از آب های بین المللی به منطقه سفر می کند.

به گزارش «المیادین» وزارت خارجه امریکا سه شنبه (5 دسامبر) گفت که تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه امریکا در یمن این هفته برای هماهنگی در زمینه حفاظت از امنیت دریایی در دریای سرخ و تاکید بر ضرورت پایان دادن درگیری بین اسرائیل و حماس به منطقه سفر خواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که تیم لیندرکینگ با گروهی از هم پیمانان اصلی امریکا در زمینه ایجاد گذرگاه امن برای عبور و مرور کشتی‌های بین المللی مذاکره خواهد کرد.

از طرفی جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا دوشنبه (4 دسامبر) تاکید کرد که واشنگتن با برخی از کشورها درباره تشکیل نیروهای دریایی در دریای سرخ مذاکراتی انجام می دهد.

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که پس از آنکه نیروهای انصار الله یمن دو کشتی اسرائیلی را در تنگه باب المندب هدف قرار دادند و کنترل یک کشتی دیگر را هم بخ دست گرفتند، اسرائیل به صورت رسمی از چندین کشور از جمله بریتانیا و ژاپن خواسته تا برای تضمین آزادی دریانوردی در تنگه باب المندب نیروهای دریایی بین المللی تشکیل شوند.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا