سیاسی

وال استریت ژورنال: اسرائیل در حال بررسی پرکردن تونل های غزه با آب دریا

روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات امریکایی نوشت که اسرائیل سیستم بزرگی از پمپ ها را نصب کرده که ممکن است از آن برای غرق کردن تونل های جنبش حماس با آب دریا استفاده کند.

میدل ایست نیوز: گزارش های پیشین حاکی از آن بود که اسرائیل استفاده از بمب های اسفنجی برای بستن تونل ها را بررسی می کند.

به گزارش «الجزیره» وال استریت ژورنال در گزارش خود آورده که اواسط نوامبر گذشته ارتش اسرائیل دست کم 5 پمپ را در یک کیلومتری شمال اردوگاه پناهندگان الشاطئ نصب کرد که می تواند هزاران متر مکعب آب را در ساعت منتقل کرده و طی چند هفته تونل های غزه را پر آب کند.

این گزارش می افزاید که مشخص نیست اسرائیل پیش از آزادی تمام اسرای حماس به استفاده از این پمپ ها فکر خواهد کرد یا خیر؛ چراکه حماس پیش از این اعلام کرد که این اسرا در اماکن و تونل هایی امن نگهداری می شوند.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت که ارتش اسرائیل به دنبال خلع سلاح حماس از راه های گوناگون و با استفاده از ابزارهای نظامی و فناوری های متنوع است.

این روزنامه گزارش داد که اسرائیل برای نخستین بار در نوامبر گذشته امریکا را در جریان این تصمیم قرار داده است و مقامات اسرائیل از میزان نزدیکی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به اجرای این طرح اطلاعی ندارند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا