سیاسی

رونمایی از کشتی نظامی «ملک جازان» در عربستان

وزیر دفاع عربستان از کشتی نظامی «ملک جازان» در پایگاه دریایی ملک فیصل رونمایی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر دفاع عربستان سعودی در پایگاه دریایی ملک فیصل در ناوگان غربی استان جده، از کشتی « ملک جازان» رونمایی کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سه شنبه (5 دسامبر) در شبکه اجتماعی X  از رونمایی کشتی «ملک جازان» که اولین کشتی است که ساخت سیستم های آن در داخل این کشور انجام شده ابراز خرسندی کرد.

وزیر دفاع عربستان افزود که این دستاورد مطابق با دیدگاه ولیعهد و نخست وزیر عربستان برای توسعه وزارت دفاع، بومی سازی صنایع نظامی، تقویت امنیت دریایی منطقه و حفاظت از منافع استراتژیک مهم کشور است.

این کشتی از نوع کوروت آوانته 2200 و اولین کشتی است که ساخت سیستم های آن در این کشور به اتمام رسیده و آزمایش های قبولی آن در زمین ها و آب های عربستان انجام شده است.

انتظار می رود که کشتی «ملک جازان» در تعالی سطح آمادگی نیروهای دریایی عربستان و افزایش امنیت دریایی منطقه و حفاظت از منافع استراتژیکی مهم کشور نقش بزرگی را ایفا کند.

پیش از این فهد بن عبدالله رئیس ستاد نیروهای دریایی عربستان گفت که بومی سازی توانمندی های دفاعی این کشتی و اجرای آزمایش های قبولی سیستم های آن به طور کامل در زمین ها و آب های کشور انجام شده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا