سیاسی

توافق عراق و سازمان ملل در زمینه آموزش و توسعه

وزارت آموزش عالی عراق و سازمان ملل توافقنامه ای در زمینه آموزش و توسعه مهارت های فارغ التحصیلان امضا کردند.

میدل ایست نیوز: نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق روز چهارشنبه در مراسم امضای توافقنامه اجرایی با برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد برای همکاری در زمینه های آموزش و توسعه مهارت های فارغ التحصیلان حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در بیانیه این وزارتخانه آمده است: این توافقنامه شامل اجرای برنامه ای ویژه برای توسعه مهارت های زبان انگلیسی، مهارت های دیجیتال و فنی و کارآفرینی با همکاری مراکز توانبخشی، اشتغال و آموزش پیوسته در دانشگاه های موصل، بصره، دانشگاه فناوری، الانبار، ذی قار و میسان برای کمک به توسعه و ارتقای توانمندی های فارغ التحصیلان، فراهم کردن شرایط برای تبادل دانش، و توسعه و تثبیت مهارت ها و تجارب است.

این بیانیه می افزاید: وزیر آموزش عالی عراق نسبت به همکاری و هماهنگی بیشتر در چارچوب ابتکاری که هدف آن ایجاد برنامه های مشترک برای توسعه و پاسخگویی به الزامات توسعه پایدار است، ابراز امیدواری کرد.

علی رضا قریشی، نماینده برنامه جهانی غذا نیز تاکید کرد: توافقنامه اجرایی مبنای مهمی برای همکاری و فراهم ساختن محیطی مناسب برای پروژه ها و برنامه هایی است که فارغ التحصیلان دانشگاهی را با مهارت های بازار کار توانمند می سازد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا