اقتصادیسیاسی

امضای توافق نامه بین اردن با امارات برای افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

شرکت اماراتی «مصدر»، فعال در عرصه انرژی های تجدیدپذیر و وزارت انرژی و منابع معدنی اردن برای تامین انرژی های تجدید پذیر توافق نامه ای امضا کردند.

میدل ایست نیوز: شرکت اماراتی «مصدر»، فعال در عرصه انرژی های تجدیدپذیر، و وزارت انرژی و منابع معدنی اردن برای توسعه نیروگاه بادی یک گیگاواتی که برای ذخیره انرژی با سیستم باد عمل می کند، توافق نامه توسعه مشترک و یک تفاهم نامه برای بررسی امکانات توسعه یک ایستگاه هیدروژن سبز در اردن را امضا کردند.

به گزارش «اسکای نیوز» امضای این توافق نامه و تفاهم نامه، در حاشیه کنفرانس آب و هوای سازمان ملل در امارات انجام شد.

صالح الخرابشه وزیر انرژی و منابع معدنی اردن گفت که اردن به تلاش های خود برای تقویت نقش این کشور به عنوان مرکز منطقه ای در تولید انرژی های سبز و فراهم کردن سوخت هیدروژن سبز  با کیفیت و مقرون به صرفه با استفاده از منابع انرژی های تجدیدپذیر و موقعیت جغرافیایی استراتژیک کشور در منطقه که دسترسی به بازارهای اروپایی را تضمین می کند، ادامه می دهد.

از طرفی محمد جمیل الرمحی مدیر اجرایی شرکت «مصدر» اعلام کرد که کشور اردن سرشار از منابع انرژی خورشیدی و بادی است که می توان در جهت تولید حجم زیادی از انرژی های تجدیدپذیر و هیدروژن سبز مقرون به صرفه از آن بهره مند شد که در حمایت از عملیات تغییر به سمت انرژی های پاک، نقش بزرگی ایفا می کند.

این تفاهم نامه شامل بررسی امکانات توسعه نیروگاه هیدروژن سبز در نزدیکی بندر «العقبه» برای تولید مقرون به صرفه ترین هیدروژن در جهت استفاده از آب شیرین شده دریا و انرژی های تجدیدپذیر اختصاص داده شده برای این پروژه است.

شرکت انرژی آتی ابوظبی در تلاش است تا به عنوان بخشی از برنامه های کشور امارات برای اثبات جایگاه این کشور به عنوان مرکز هیدروژن سبز،تا آغاز سال 2030 یک میلیون تن هیدروژن سبز تولید کند و 25 درصد از بازار جهانی هیدروژن کم کربن را در اختیار گیرد.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا