سیاسی

تاکید رشید بر تشویق تجار آذربایجانی برای فعالیت در عراق

رئیس جمهور عراق بر اهمیت استفاده از فرصت های سرمایه گذاری و تشویق تجار آذربایجانی برای فعالیت در عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در کاخ بغداد از رشاد نبی اف، وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان و هیئت همراه وی استقبال کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، در این دیدار راه های تحکیم روابط دوجانبه و تقویت مشارکت بغداد و باکو در زمینه های علمی، فناوری مدرن، ارتباطات، فرهنگ و آثار باستانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت تعیین محورها یا برنامه های مشارکتی که برای ایجاد زمینه همکاری های سازنده دوجانبه بین دو کشور دوست اتخاذ خواهد شد، تاکید کرد.

وی دیدگاه عراق را در خصوص ابتکارات، برنامه ها و پروژه های فعلی و آتی به ویژه در زمینه ارتقای توانمندی های جوانان در حوزه فناوری، خلاقیت و نوآوری دیجیتال تشریح کرد.

رشید همچنین به اهمیت استفاده از فرصت های سرمایه گذاری و تشویق تجار آذربایجانی برای فعالیت در عراق در راستای توسعه بخش خصوصی و فعال کردن نقش آن در توسعه اقتصاد عراق اشاره کرد.

وزیر آذربایجانی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان به رشید و آرزوی تداوم ثبات و پیشرفت برای مردم عراق، از توجه رئیس جمهور عراق به تحکیم روابط دوجانبه قدردانی کرد.

وی تاکید کرد که سفر رئیس جمهور عراق به آذربایجان موجب تحکیم روابط و ایجاد افق های جدیدی برای تحکیم همکاری ها و هماهنگی های مشترک بین دو کشور شد.

نبی اف با اشاره به تمایل کشورش به ادامه همکاری در زمینه های آموزشی، بر ایجاد برنامه های تحصیلی و آموزشی برای دانشجویان عراقی که مایل به تحصیل در جمهوری آذربایجان هستند و نیز پذیرش دانشجویان در رشته های نظامی در باکو تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا