سیاسی

ابراز تمایل آذربایجان برای ورود شرکت‌های بزرگ خود به اقتصاد عراق

وزیر حمل و نقل آذربایجان در دیدار با نخست وزیر عراق، تمایل کشورش برای ورود شرکت های بزرگ آذربایجان به اقتصاد عراق را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در بغداد میزبان رشاد نبی اف، وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل آذربایجان بود.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، دو طرف روابط دوجانبه و تقویت همکاری متقابل در زمینه های انرژی، آموزش، ارتباطات، زیرساخت، مسکن و صنایع دفاعی را بررسی کردند.

السودانی با اشاره به روابط دوجانبه عراق و آذربایجان که شاهد گام های ملموس بوده، اشاره کرد که پروژه جاده توسعه در تحقق توسعه اقتصادی منطقه و جهان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به حوادث در غزه، موضع دبیرکل سازمان ملل برای فعالسازی ماده 99 منشور سازمان ملل را تحسین کرد و از کشورهای اسلامی خواست از این طرح حمایت کنند.

از طرفی دیگر وزیر حمل و نقل آذربایجان سلام الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و تمایل کشورش برای توسعه روابط دوجانبه با عراق و ورود شرکت های بزرگ آذربایجان به اقتصاد عراق را ابلاغ کرد.

وی بر آمادگی آذربایجان برای پذیرش دانشجویان عراقی برای تحصیل در رشته های نظامی به هزینه دولت آذربایجان را اعلام کرد.

پیش از این سفیر آذربایجان در عراق تاکید کرده بود که دولت آذربایجان به صورت جدی به جاده توسعه در عراق اهتمام دارد از این رو ممکن است در آینده به این پروژه بپیوندد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا