سیاسی

تاکید رشید بر اهمیت نقش دستگاه قضا در انتخابات عراق

رئیس جمهور عراق بر اهمیت نقش دستگاه قضایی در حفاظت از انتخابات شوراهای استانی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز پنجشنبه در کاخ بغداد از فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی این کشور استقبال کرد.

طبق بیانیه ریاست جمهوری عراق، در این دیدار، اوضاع عمومی کشور، راه های ارتقای عدالت، استقلال دستگاه قضا و تحکیم اصل حاکمیت قانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم هماهنگی و تقویت همگرایی مراجع قانون اساسی نیز تاکید شد.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت نقش مقامات قضایی در حفاظت از انتخابات آتی شوراهای استانی به نحوی که سلامت آن را تضمین کند، تاکید کرد.

وی همچنین به همکاری ثمربخش میان ریاست جمهوری و شورای عالی قضایی به ویژه در زمینه وضع قوانین مرتبط با نیازهای مردم، تداوم مبارزه با فساد و کاهش سوء استفاده از بیت المال اشاره کرد.

در دیگر محور این دیدار نتایج سفر رئیس جمهور عراق به امارات و شرکت وی در اجلاس آب و هوای سازمان ملل (COP28) و اجلاس G77 چین در دبی بررسی شد.

رئیس شورای عالی قضایی عراق بر لزوم هماهنگی و رایزنی میان ریاست جمهوری و شورای عالی قضایی در خصوص تصویب قوانین تقنینی که در خدمت مردم و منافع آنها بوده و جامعه را در برابر جنایات و پدیده های خارجی مصون می دارد، تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا